Hemmet


Sakta men säkert börjar det bli bättre här hemma. Nu har jag fått svarta
soffor som jag har velat ha hur länge som helst. Kanske inte världens
snyggaste soffor, men det spelar ingen roll. Jag är jättenöjd :) mysigt
blev det också. Nu fattas det bara ett vitt bord och nån rosa eller lite
mörkare rosa matta under. Blir alldeles för mycket svart annars.
Sen ska min svarta sängstomme på och hyllan som jag ska ha som
avdelare från sofforna och sängen ska bli vit. Vissa tycker att jag ska
måla den svart, men vitt blir lite bättre. Då kommer det se ut som att
den kommer ut från väggen nästan, som en avdelare som sagt :)

Idag blev jag barnledig några timmar på dagen. Då passade jag på att
röja upp i lillans rum. Det har varit katastrof där ett bra tag nu. Sängen
hennes har stått vid väggen mot dörren eftersom att det har dragit för
kallt vid fönstret. Men nu är det inte lika kallt ute längre så det drar inte
spec mycket. Sen har jag haft mina tvättkorgar där inne, men nu har jag
flyttat in skötbordet i Izas rum vid andra sidan av fönstret, så då fick jag
plats med tvättkorgarna inne i badrummet. Super :) rensade även bland
hennes leksaker och hittade både pojkiga och flickiga babyleksaker som
jag ska ge bort. Pojkgrejerna till Erikas blivande lilla pojke och flicksakerna
till Samantas brorsdotter Latisha. Nu vill jag att nån i min krets ska få en
dotter så jag kan få ge bort barnkläder. Tycker det är skitkul att ge bort
saker. Kommer ihåg själv hur roligt jag tyckte det var att få ärva :)
Nu behöver bara min sängstomme ut från hennes rum och sen måste jag
köpa nån förvaringsbyrå in dit.

Hallen ska fixas i slutet av april. Har varit tvungen att skjuta på allt. Men
det blir av då iaf. Ska verkligen satsa på att ha allt klart innan sommaren.
Så man kan slappna av och bara vara då. Balkongen ska också fixas.
Ska köpas nya utemöbler, snygga kuddar, lyktor, osv. Sjukt roligt att fixa
hemmet :D funderar även på att byta ut min gröna "gräsmatta" som jag
har på balkongen till en svart. Kommer att bli snyggt då jag ska ha svarta
möbler, vitt bord och rosa ljuslyktor + gröna/rosa växter. GAAHH! så mycket
jag vill göra på en och samma gång så det finns inte haha, har allt i mitt
huvud. Nu när jag ska lägga Iza ska jag sitta och glo på IKEA, rusta och
blocket. Jävla nörd haha :)

Men först blir det kycklinggryta med ris och mysa framför tvn. Kanske
slänger in ett till inlägg senare om jag hittar nå kul.



Ha en bra lördag :) pussss


Blir fulländat med ett vitt bord och rosa matta under :)


Köket går i limegrönt, vitt och svart. Det enda som jag göras nu
är att skaffa limegröna panelgardiner att ha bakom de svarta.
Och ändras om lite på fönsterbrädan, lite stiff där nu.
De svarta gardiner behöver strykas också hahahah. Blev helt
knöliga efter jag hade de röda julgardinerna över :p



Kommentarer
Postat av: michelle

Vad fint du har :)

Finns inget roligare än att inreda sitt hem,

Höll på med det jag med men va ingen ide då jag ska flytta igen ;) Men sen ska det sättas igång ordentligen synd bara att det kostar pengar :P

2011-04-03 @ 13:57:41
URL: http://sabinemichelle.blogg.se/
Postat av: Josefine

Åhh vad fint! Sofforna såg jättefina ut. Jag vill också göra om hos oss - igen, men jag får vänta tills vi flyttar. Kram

2011-04-04 @ 11:37:51
URL: http://kwamrak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0