Min lilla älskling!


Idag när jag hämtade mitt hjärta på dagis så var hon inte som vanligt.
Hon satt i sin vagn och såg dyster ut medans de andra barnen lekte.
Jag gick fram mot henne men fick inte en enda reaktion som jag alltid
annars får när jag hämtar henne. Sen kollar jag på fröken och frågar
varför hon är så tyst? då säger fröken att hon har ramlat och slagit sig
bara en liten stund innan jag kommit. Hon hade försökt klättra upp i
sin vagn som stod emot husväggen, och där står även ett cykelställ.
Så hon hade ramlat och slagit ansiktet mot cykelstället. Så nu har
hon en blå bula bredvid ena ögat. Mitt hjärta gick i 1000 miljoner bitar
kan jag säga. Jag började rysa när jag tänkte på hur allt gick till,
kände att jag bara ville ta upp henne och springa hem och aldrig släppa
henne igen. Min älskling, mitt hjärta, mitt allt :( så jävla hemskt.
Man vill verkligen bespara sitt barn från alla smärtor som finns här i
världen, men det går såklart inte. Hon kommer att gå igenom sjukt
mkt mer grejer i sitt liv...men kan inte rå för att tycka det är skitjobbigt.
Jobbigaste är att man inte varit närvarande när det hände, att få trösta
henne liksom.

Min bebis...vi gick hem iaf och hade mys tillsammans.
Åt mackor i soffan och satt under mitt duntäcke. Sen lekte hon som
vanligt och var glad och skrattade så antar att det inte vart nån mer
skada än bulan. Har avvaktat utifall hon skulle vara helt nere, börja
spy eller nånting, för då är det troligtvis hjärnskakning. Så det är iaf
skönt att hon klarade sig rätt lindrigt ändå. Nu sover hon och jag sitter
här medans kycklingen blir klar i ugnen. Ska göra ris till, bea och skära
upp lite gurkaaa....mmmm, så jävla gott. Blir nice matlåda också.

En annan sak...försäkringskassan förvirrar mig...inget nytt dock. Men
jag hade skickat in vab-dagar från februari, och de skulle komma nu i
slutet av mars. De kom aldrig, så jag fick ringa och påminna dom.
5 dagar, runt 40 timmar, är ändå pengar liksom, en hel vecka.
Anyway! så får jag pappret...där står det 5 dagar, 16 timmar, varav
jag fick runt 800 spänn....ööhh? stämmer INTE! har gått och varit
skitsur över det..så ringde idag när jag kom hem från jobbet och frågade
vad som hade gått fel? hon kollade upp de och sa att det har blivit ett
misstag, de har skickat pengar som jag egentligen skulle fått i februari
från i januari, alltså 2 dagar bara. Så jag kommer att få pengar snart,
förhoppningsvis under veckan för 40 timmar. Skulle hjälpa mig sjuukt
mycket nu :) har varit så jävla deppig över att ha så lite pengar redan
innan det ens började närma sig mitten av månaden, men nu vet jag
iaf vad som är felet och att det ska åtgärdas känns grymt. Thank uuu :)

By the way så har jag en till blogg som handlar lite mer om mig och
mina intressen, osv. Musik, kläder, blablabla. Har denna blogg mest för
att skriva om mitt och Izas liv lite mer privat. Den andra är mer ytlig.
Check it out om ni vill - http://petyisfety.blogg.se



Nu ska jag fortsätta här hemma...hinna äta och allt innan jag lägger
mig för att kolla på bb. Sen kommer jag nog att däcka. Sjuuukt trött.
Jobb imorgon som vanligt.

Puss på er :)



Kommentarer
Postat av: michelle

Känns inte som ett bra dagis om du måste fråga vad som hänt :/ Fin kort btw :)

2011-04-13 @ 08:03:21
URL: http://sabinemichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0